Buscar este blog

miércoles, 8 de febrero de 2023

 TENDA REPA


Jag går ner till söta rummet


inre ensamhet


fosterhem


rökrum och oratorium


telexrum


inre kontor


Nattvardsbås och telefon


Med världen


Vibrera megahertz eter


Ett eget rum


I min ensamhet


Jag håller tyst


Och genom bön och fasta


jag är en munk


Att han inte längre går till mässan


För i Rom bor antikrist


ex katedra


Poserar på rumpan


Från La Platas stora rumpa


den där jäkla jesuiten


Jag hör Guds röst


tända ljus


Av ikonerna


Jag röker en pipa eller två


takfönster strålar


De bär ryktet om popplarna i la salceda


Ryktet Center Garden


Grillar och fester på sommaren


en glad idé


en kvinnas ansikte


I min fantasi


långt borta blå ögon


Och en sorglig rysk sång


det låter långt


denna vintermorgon


jag lyssnar


välkomstsånger


När mandelträden blommar


Galna febrerillo förde med sig jordbävningar


I Turkiet


Och i Ukraina mullrar de


Kanonskotten


Lägg skrapan här, älskling


och vara stilla


krigskangloros


De är bara ett rykte om skurkarna


och elak

No hay comentarios: