Buscar este blog

sábado, 4 de febrero de 2023

 JAG SÅNG TILL DEN ÄRLIGA SAINT AGUEDA KVINNAN ÄR VÄRLDENS BÄSTA

 


  JULLEN AGUEDA


 


Idag har kvinnor en hög spö


Borgmästarna styr i Zamarramala


Åh engelska i mitt hjärta


svävar i himlen


I minnet som aldrig försvinner


Jag hör din avlägsna sång och ljudet


Det från Segovia och Hornchurch


Bergen är


Ära till dina bröst


siciliansk jungfru


Att den Quintianska praetorn


Du stötte bort med en helig fras


Skäms du inte, tyrann, för att skära av hennes bröst


Vad matade de dig?


gudomligt juver och kysk


Åh, härliga Saint Agatha


pärlnamn


Den heliga vestalens mod och integritet


som drabbades av kroken


och det varma strykjärnet


För att inte förneka Kristus


Från den triumferande himlen


rädda våra själar


leva föralltid


Borgmästarna i Zamarramala


minns martyrdöden


Av den där vackra sicilianska


 


Det var i nådens 254 år


åh suzanne jag har


Från hennes bröst livets mjölk


Och jag kände kärlek och hopp


Lördagen den 4 februari 2023

No hay comentarios: