Buscar este blog

martes, 11 de enero de 2022

 Lăudați tutunul

DELITESCENT Delitescens este un cuvânt latin frumos pentru a ascunde, iar în mijlocul acelui zgomot și țipete, mulți dintre noi nu avem de ales decât să ne regăsim. Am fugit în deșert în căutarea unui apartament care să ne îndepărteze de hoarda media. Radiodifuzorii continuă să se refere la virusul corona. A devenit tărâțe și feed media. Nu fac acest kataaccent sau afirmație ca să fumez printr-un pai și nu sunt nebun, deși uneori mă uit în urmă cu furie și simt un vâlvă de amintiri care mă rănesc. Sufletul meu este brânză și de aceea scriu din acest catalog sau bloc din subsolul apartamentului meu, transformat în sală de rugăciune, sală de fumat, birou, bibliotecă și apiarium (apiarium), unde beau dulceața de bursuc a cuvântului. Miere. Tot ce nu mai este bun la nimic este pe gustul meu. Se spune că sunt o persoană care trăiește de ieri și fug în mașinațiunile zidurilor vechi ale orașului York, paznicul în lacunele lui ascultă dezvoltarea râului Ouse, care curge până când se varsă în Tamisa, vânturile a schimba. Ieri am avut lapte, azi lovituri pământești, iar tu, Ötzi, unde vei fi? Ce s-a întâmplat cu viața ta Te-ai căsătorit? ca mine. Și am mai trecut o dată prin casa preotului. La momentul nepotrivit pentru că a doua mea soție a devenit călăul meu. A devenit un Arraez care m-a biciuit pe spate cu un bici de rușine, iar eu am vâslit cele șapte mări sub umbra acelui bici care biciuiește bieții mâncători nepăsători condamnați la galere. Aceasta este soarta care îi așteaptă pe nebuni și criminali. Îmi pare rău pentru fericirea mea pentru că departe de tine aceasta nu este viața. Soarta a fost crudă cu mine, deși cred că o merit din cauza abuzului, geloziei, vocilor și acuzațiilor. Trăiesc înconjurat de hârtii și cuvinte scrise. Aveam un dinte de dulce pentru cuvinte pentru că cred cu tărie în axioma că la început era cuvântul, iar cuvintele țin o bucată din această suflare divină. Sunt pierdut? Toți își părăsesc pielea (Versipelis) și eu continui să mă țin de principiile mele. Sunt un diamant brut sau o floare roșie imatură? Liniște. Peristilul este încă acoperit. Zori în fiecare zi. Acesta este obiectivul protestului meu împotriva predicatorilor de stradă. La întâlniri au revenit emulii călugărului Gerundio de Campasas. Nu mai vorbiți de viața veșnică, ci de metode de menținere a sănătății. Radio Karkamal țipă împotriva toxinelor, iar Don Rafa își transformă mantia într-un halat țipând despre pericolele cancerului, grosolăniei, sedentarismului și stilului de viață sedentar. Toată țara își pune sandale și se plimbă pe trotuare. Fluxul de informații ne informează despre pericolele Covid, care a devenit coloana vertebrală a sistemului. Paginile web sunt un necrolog etern care ne aduce în fiecare dimineață o listă cu morții. Spre deosebire de predicile lor, nu mă voi lăsa de fumat, indiferent cum acești domni îmi sparg creierul și mă avertizează despre pericolele tutunului, va exista întotdeauna un inamic cu care să lupți pe viitor. Cândva erau ruși. Când locuiam pe Insula Morților (Staten Island) eram mereu la serviciu, ascultând știrile de la postul de radio din Manhattan WW700W7. Acest post își întrerupea din când în când emisiunile. S-a auzit sirena, iar la sfârșit o voce înăbușită dinspre crainic a sunat: „Dragi ascultători, acesta este un exercițiu.” Atenţie. Atenţie. Dacă aceasta ar fi o urgență reală, le-am da instrucțiuni despre cum și unde să ajungă în oricare dintre diferitele ascunzări de pe această insulă. Mi-a fost frică să mă conectez la un astfel de mesaj. M-am gândit la războiul lumilor. Ești deja aici. Vin rușii. La fel ca Războiul lumilor al lui Wells, care a provocat panică în capitală. Credeam că trăim într-o lume în care ficțiunea este împletită cu realitatea și în care dominația media domină masele. A fost un student american al lui Jimmy Carter la Academia Militară Amiral Rickover din Annapolis, specializat în ICM. Era în anii 1970 când America a cunoscut un boom din Războiul Stelelor. Băieții răi au fost sovieticii, deoarece acum virusul și tutunul l-au învins pe Ronaldo Reagan și au determinat căderea URSS. Bietul spaniol, născut într-un oraș de provincie, un oraș episcopal precum York, a aterizat la rândul său pe Marele Măr încă din Evul Mediu, centrul comercial al viitorului, în orașul automat de care vorbea Julio Camba. El nu a fost altceva decât un distrugător care a călătorit de la umanismul sentimental catolic la tehnologiile cool de design ale noilor maeștri ai lumii. Înțeleg. M-a costat pe al meu, dar acest mesaj de la radioul Manhattan, di

No hay comentarios: