Buscar este blog

domingo, 23 de octubre de 2022

MISA DEL ARCANGEL POR LA PAZ EN SUECO

 St. Rafael ärkeängeln ~ III. klass

Tider: Andra veckan under den 20:e veckan efter oktav pingst IV. oktober


Helig mässa


Jämför det gudomliga kontorets datum

2022-10-24

 ↓ ↑ Beställningsalternativ


Före mässan



Topp Nästa

Det börjar

I Faderns och Sonens och den Helige Andes namn. Amen.

2

Början

I Faderns och Sonens, ✠ och den Helige Andens namn. Amen.

Topp Nästa

St. Jag kommer att gå in i Guds altare.

M. Till Gud, som gör min ungdom glad.

S. Döm mig, o Gud, och urskilj min sak från ett oheligt folk; rädda mig från den ogudaktiga och bedrägliga mannen.

M. Därför att du, o Gud, är min styrka; varför har du vänt mig bort, och varför går jag i sorg, medan fienden plågar mig?

S. Sänd ut ditt ljus och din sanning: de ledde mig själva och förde mig till ditt heliga berg och till dina tabernakel.

M. Och jag vill gå in i Guds altare: till Gud, som gör min ungdom lycklig.

S. Jag vill sjunga för dig på harpan, o Gud, min Gud: varför är du ledsen, min själ, och varför stör du mig?

M. Hoppas på Gud, ty jag vill ännu bekänna för honom: mitt ansikte är välgörande och min Gud.

Helig ära till Fadern och till Sonen och till den Helige Ande.

M. Såsom det var i begynnelsen och nu och för evigt, och till evigheter. Amen.

St. Jag kommer att gå in i Guds altare.

M. Till Gud, som gör min ungdom glad.

3

P. Jag ska gå in till Guds altare.

S. Till Gud som skänker glädje åt min ungdom.

P. Döm mig, o Gud, och särskilj min sak från det folk som inte är heligt: ​​rädda mig från den orättfärdiga och bedrägliga mannen.

S. Ty du, o Gud, är min styrka; varför har du förkastat mig? och varför går jag bedrövad, medan fienden plågar mig?

P. Sänd ut ditt ljus och din sanning: de har fört mig och fört mig till ditt heliga berg och in i dina tabernakel.

S. Och jag vill gå in till Guds altare: till Gud som skänker glädje åt min ungdom.

P. Dig, o Gud, min Gud, vill jag prisa på harpan; varför är du ledsen, o min själ, och varför gör du mig orolig?

S. Hoppas på Gud, ty jag vill ännu prisa Honom: mitt ansiktes och min Guds frälsning.

P. Ära vare Fadern och Sonen och den Helige Anden.

S. Såsom det var i början, är nu och alltid kommer att vara, en värld utan slut. Amen.

P. Jag ska gå in till Guds altare.

S. Till Gud som skänker glädje åt min ungdom.

Topp Nästa

V. Vår hjälpare ✠ i Herrens namn.

R. Som skapade himmel och jord.

Jag bekänner för den allsmäktige Gud, för den välsignade Maria den eviga jungfrun, för den salige ärkeängeln Mikael, för den salige Johannes Döparen, för de heliga apostlarna Petrus och Paulus, för alla heliga och för er, bröder: eftersom jag har syndat mycket i tanke, ord och handling: mitt fel, mitt fel, mitt största fel. Därför ber jag den välsignade jungfru Maria, den välsignade ärkeängeln Mikael, den salige Johannes Döparen, de heliga apostlarna Petrus och Paulus, alla heliga och ni, bröder, att be för mig till Herren vår Gud.

M. Må den allsmäktige Gud förbarma sig över dig och, efter att ha förlåtit dina synder, leda dig till evigt liv.

S. Amen.

M. Jag bekänner för Gud den allsmäktige, för den saliga Maria den eviga jungfrun, för den salige ärkeängeln Mikael, för den salige Johannes Döparen, för de heliga apostlarna Petrus och Paulus, för alla de heliga och för dig, Fader: ty jag har syndat mycket i tankar, i ord och i handling: min fel, min fel, min största fel Därför ber jag den välsignade jungfru Maria, den salige ärkeängeln Mikael, den salige Johannes Döparen, de heliga apostlarna Petrus och Paulus, alla heliga och du, fader, att be för mig till Herren vår Gud.

S. Må den allsmäktige Gud förbarma sig över dig och, efter att ha förlåtit dina synder, leda dig till evigt liv.

Ramen.

S. Må den allsmäktige och barmhärtige Herren ge oss överseende, ✠ förlåtelse och förlåtelse för våra synder.

Ramen.

4

P. Vår hjälp ✠ är i Herrens namn.

S. Som skapade himmel och jord.

P. Jag bekänner för den allsmäktige Gud, för den välsignade jungfru Maria, välsignade ärkeängeln Mikael, välsignade Johannes Döparen, de heliga apostlarna Petrus och Paulus, för alla de heliga och för er, bröder, att jag har syndat syndat mycket i tankar , ord och handling, genom mitt fel, genom mitt fel, genom mitt svåraste fel. Därför ber jag den välsignade Maria, alltid jungfru, välsignade ärkeängeln Mikael, välsignade Johannes Döparen, de heliga apostlarna Petrus och Paulus, alla heliga och ni, bröder, att be till Herren vår Gud för mig.

S. Må den allsmäktige Gud vara dig barmhärtig och förlåta dina synder, föra dig till evigt liv.

P. Amen.

S. Jag bekänner för den allsmäktige Gud, för den välsignade jungfru Maria, välsignade ärkeängeln Mikael, välsignade Johannes Döparen, de heliga apostlarna Petrus och Paulus, för alla de heliga, och för dig, Fader, att jag har syndat mycket i tankar , ord och handling, genom mitt fel, genom mitt fel, genom mitt svåraste fel. Därför ber jag den välsignade Maria, alltid jungfru, välsignade ärkeängeln Mikael, välsignade Johannes Döparen, de heliga apostlarna Petrus och Paulus, alla heliga och dig, Fader, att be till Herren vår Gud för mig.

P. Må den allsmäktige Gud vara dig barmhärtig och förlåta dina synder, föra dig till evigt liv.

S. Amen.

P. Må den ✠ allsmäktige och barmhärtige Herren ge oss förlåtelse, förlåtelse och förlåtelse för våra

No hay comentarios: